Talvi tulee

marraskuuta 01, 2015

Hyvää marraskuun ensimmäistä kaikille! Kai se on hiljalleen hyväksyttävä kesän ja pitkän aurinkoisen syksyn jälkeen, että se talvi tekee tuloaan oikein urakalla. Täällä ainakin on ollut niin mahdottoman pimeä päivä aamusta asti, että laitoin kynttilät palamaan jo näin keskellä päivää. Harvemmin niitä tulee päivällä polteltua, mutta nyt niille oli suorastaan huutava tarve. Kynttilät kuitenkin tuovat ihanasti valoa ja lämpöä vaikka ulkona olisikin hieman ankeaa. Harmi ettei minulla ole tällä hetkellä yhtään tuoksukynttilää täällä kotona jemmassa ja tuomassa sitä toisenlaista tunnelmaa.

Tuli tässä, ikkunan ääressä istuessa, mietinkin olisiko liian aikaista miettiä ulkovaloja näin marraskuun alussa? Vai onko niiden aika lähempänä joulukuuta? Ne toisivat hieman valoa näihin pimeisiin iltoihin. Mies tosin haukkuu niitä heti jouluvaloiksi ja marmattaa, ettei sellaisia voi laittaa ulos vielä marraskuussa. Tämä keskustelu käydään meidän perheessä joka vuosi. :D

Minun päiväni lähti liikkeelle varsin rauhallisissa merkeissä, vaikka heräsinkin aikaisin (siihen nähden, että on sunnuntain). Nukuin hyvin ja heräilin mieheni kanssa samoihin aikoihin siinä kahdeksan aikaan. Joimme yhdessä aamukahvit ja minä haukkasin hieman aamupalaa ennen kuin hän lähti töihin. Kyllä, meillä tehdään töitä välillä myös viikonloppuisin. Siksi ainakin minä arvostan suunnattomasti niitä päiviä, jolloin molemmat ovat aamusta asti kotona yhdessä. Illat ovat myös arvokkaita hetkiä yhdessä.
Minä siis jatkoin hidastempoista aamuani itsekseni. Päädyin tekemään itselleni Viikonlopun hemmotteluhoito kasvoille-postauksesta tutun kasvohoidon ja iho tuntuu jälleen puhtaan raikkaalta. Tämä iho-ongelmainen ainakin osaa arvostaa helppoja, kotona tehtäviä hoitoja ja laadukkaita tuotteita, joiden jälkeen iho voi hyvin monta päivää. Muuten olenkin sitten enemmän tai vähemmän pötkötellyt, sillä tämä vatsa alkaa painamaan melkoisesti ja sen kantaminen käy jo työstä. Ja siitä huolimatta olen päästäni sen verran kipeä, että nautin joka hetkestä. ;)
Nyt sitten olen väkertänyt blogini parissa. Olen kirjoitellut blogijuttuja ja hienosäätänyt ulkoa-asua. Samalla kuuntelen Antti Tuiskun Minun jouluni-julkaisua spotifysta. En voinut vastustaa kiusausta, nyt kun mies ei ole kotona valittamassa. ;)

Ei muuten kerrota isille, mutta meidän vauva taitaa myös tykätä Antin musiikista. :D Vatsassa alkaa aina jonkinmoinen vispaus kun jostain kuuluu Antin laulua. Oli se sitten telkkarista Vain elämää tai näin spotifysta kuunneltuna. Pitäisköhän laittaa Antille viestiä, että tekee seuraavaksi lastenlevyn?

Ihanaa sunnuntaita ja marraskuuta jokaiselle sinne ruudun toiselle puolelle! Miten teidän viikonloppunne ovat vierähtäneet?

You Might Also Like

2 kommenttia

  1. Kyllä sitä ajatukset väkisin siirtyy talveen ja jouluun :) Kauniita tunnelmakuvia sinulla täällä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niinhän siinä on käynyt, etenkin siihen jouluun. :) Ja kiitos.

      Poista