Terveisiä Kätilöopiston sairaalalta

joulukuuta 04, 2015


Piti postailla tästä jo eilen, mutta olin eilen niin väsynyt ettei mistään oikein meinannut tulla mitään. Meikäläisen yöunet kun ovat alkaneet kärsimään viimeaikoina jatkuvan vessassa ravaamisen vuoksi, vaikka normaalisti minulla ei ole minkäänlaisia ongelmia nukkumisen kanssa. Normaalisti tämä katkonaisuus ei juurikaan haittaa, mutta totta kai silloin, kun aamulla pitää nousta aikaisin matkaan tulee muitakin mutkia. Pyörin valveilla siitä kello kahdesta, johonkin kello puoli viiteen. Aamulla seitsemältä sitten ylös ja ensimmäiseksi suunta labraan antamaan verinäytteitä. Ehdin käydä välissä kotona pikaisella aamupalalla ennen kuin piti lähteä Kätilöopistolle lääkärintarkastukseen. Tämä lääkärintarkastus liittyi Pientä stressinpoikasta loppuraskauteen-postauksessani kertomaan raskaushepatoosi epäilyyn. Homma ei hirveästi eronnut muista raskaudenaikana tehdyistä lääkärintarkastuksista. Vauva ultrattiin ja minulle tehtiin sisätutkimus, jossa selvisi, että kohdunkaula on pehmennyt ja lyhentynyt senttiin ja minä olen jo sentin verran auki. Koska olen ensikertalainen tässä synnytyspuuhassa, sentti auki, kuulostaa minun korvaani melko hurjalta. Vaikka tiedän, että tilanne voi pysyä muuttumattomana vielä monta viikkoa. Loppupuolella istuttiin sitten hetken aikaa käyrillä. Meidän vauva oli päättänyt pistää siinä vaiheessa unosille, joten 20 minuuttia muuttui äkkiä kokonaiseksi tunniksi, kun vauvaa piti herätellä kesken kaiken.
Kaiken jälkeen lääkäri totesi, että juuri nyt kaikki on kunnossa, mutta maksaentsyymiarvoni ovat sen verran kohollaan, että niiden seurantaa jatketaan sairaalassa. Näin ollen minulla on nyt perus neuvolakäyntien lisäksi lääkärinkäynti kerta viikkoon ennen laskettua aikaa. Minun tulee seurailla edelleen näitä kutinoita ja vauvan liikkeitä ja jos huomaan muutoksia kummassakaan, niin otan yhteyttä päivystykseen.

You Might Also Like

2 kommenttia

  1. Hyvä että seuraavat noin tarkasti ja eipä teillä varmaan kaukana oo synnytyskään jos noin hyvin on paikat jo kypsyny, niin jännää <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä vain. Olo on itselläkin paljon rauhallisempi kun tietää, että ammattilaiset seuraa tilannetta ja ottaa sen vakavasti.

      Poista