2016-03-09

Kaksi pientä sydäntä ja vaaleanpunainen ruusu


Minun mieheni ei ole romantikko. Me olemme molemmat hyvin tietoisia siitä. Hän ei usko avioliittoon ja häät ovat hänestä turhaa rahan haaskuuta. Hänestä ystävänpäivä on amerikkailaista hömpötystä ja vuosipäivinä riittää suukko poskelle. Minä, paatuneena romantikkona, toivoisin edes hieman enemmän. Naistenpäivä ei ole mikään pariskuntien juhlapäivä, mutta siitä huolimatta huomautin miehelleni maanantaina, että hän voisi kotia tullessaan ostaa vaikka ruokakaupasta minulle kukkakimpun. Sanoin, että se olisi minusta mukavaa.

Tällä ketaa kultani kuitenkin kuitenkin yllätti minut. Kauppareissulla hän poikkesi kukkakaupassa ja Kultajousessa.


Mieheni ei tosiaankaan ole romantikko. Mutta juuri siitä syystä pienetkin huomionosoitukset tuntuvat isoilta.

Onko joku teistä yhdessä samalaisen epäromantikon kanssa? Entä miten naistenpäivä sujui siellä ruudun toisella puolella?

5 kommenttia:

  1. Hieno huomionosoitus. Usein niiden ei-romantikkojenkin sisältä löytyy hemmottelijan piirteitä. Eilen naureskelin ruokakaupassa, että harvoin olen nähnyt yhtä monen miehen ostavan kukkia ja suklaata kuin eilen :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No tuosta hemmottelijasta täytynee olla samaa mieltä. :) Vaikka romantiikka jää vähän vähemmälle, minä saan aika paljon sellaisia arkisia huomionsoituksia. Esimerkiksi, mies ottaa meidän tytön aika usein iltalenkille kanssaan, että minä saan hieman omaa aikaa. Niitä ei aina tule edes ajatelleeksi, kun media syytää tuota romantiikka joka tuutista ja sitä jää sitten odottelemaan itsekin.

      Poista
  2. Kaunis ruusu ja koru <3 Kyllä naiset tarvitsee yllätyksiä! Mä en tällä kertaa saanut mitään, mutta enpä nyt oikeestaan odottanutkaan koska meillä oli juuri vuosipäivä ja sillon sain kukkia. Eikä muutenkaan "juhlistettu" naistenpäivää. Äitienpäivänä saa mies kyllä vähän enemmän panostaa, sillä silloin oonkin ekaa kertaa äiti :) Ja haluan että äitien- ja isänpäivästä tulee perinteet perheessä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En minäkään odottanut näin paljoa. Ehkä tämä korvaa hieman sitä ystävänpäivää, jota ei juhlistettu yhtään mitenkään. Ja minä odotan myös sitä äitienpäivää ja olen sanonutkin miehelle, että odotukset ovat melkoisen kovat. Ensimmäinen äitien- ja isänpäivä on kuitenkin iso juttu.

      Poista
    2. Niinpä, ensimmäiset äitien- ja isänpäiväthän vietetään elämässä vain kerran ;) Pitää vielä vähän valistaa miekkosta, että mä sitten tosiaan odotan jotain spesiaalia sinä päivänä. Katotaan millainen hormoni-itkupäivä siitä tulee, sillä mikäli vauvan syntymä menee 2 viikkoa yli, on vauva äitienpäivänä vasta alle 2 viikkoa vanha :)

      Poista