2016-05-18

Teekuppi onnettomuus ja uusia aluevaltauksia

Tuossa viime sunnuntaina minulta pääsi useampi, kuin vain yksi ärräpää. Onnistuin nimittäin tekemään jotain, jonka seurauksista ei voinut syyttää kuin itseään. Nuppu oli isänsä kanssa kävelyllä ja minä puuhasin omia läppärillä ja seuraavassa hetkessä minulla olikin teekuppi nurin näppäimistön päällä. Tietokone sammui sillä samaisella sekunnilla ja seuraavaksi minä käänsinkin jo läppäriä kiroillen ympäri. Kun aparaatti valui teetä pöydälle, minä soitin ystävälleni, joka on vielä enemmän nörtti kuin minä ja kyselin neuvoja, mitä kannattaa tehdä. Lopputulema oli muovinen kauppakassi, läppäri sinne ja kaksi pakettia riisiä perään. Sitten kärvisteltiin kolme vuorokautta tulisilla hiilillä ja kirottiin omaa tyhmyyttä. Tänään kaivoin koneen esiin riisipedistään ja huulta purren lähdin testaamaan miten käy. Yllättävää kyllä, kone lähti käyntiin tällä kertaa.

Seuraavaksi tämä tonttu ryhtyikin tekemään pilveen varmuuskopioita Nupun valokuvista. Onneksi selvittiin nyt toistaiseksi säikähdyksellä. Ystäväni lohdutti, että hänellä olisi kyllä keinot kaivaa kuvat koneen kovalevyltä, jos pahin tapahtuisi. Siitä huolimatta pelko oli suuri.

Sillä välin, kun läppärini muhi riisihauteessaan, aloin toden teolla miettiä taideblogin aloittamista. Olen hieman ujo, mitä tulee töihini, jonka vuoksi tätä on todella pitänyt miettiä. Tuntuu siltä, että niin kauan kun piirrän ainoastaan itselleni, niin kaikki on hyvin. Jossain taidesivustolla, kuten Deviantissa julkaiseminen ei ole ole ongelma, koska silloin voin pysyä nimettömänä ja kasvottomana. Blogi olisi kuitenkin aivan eri juttu. Siinä ei ollakaan enää niin kasvottomia. Varsinkin, kun porukka löytää sinne varmasti tämän kautta ja tätä blogia lukee kuitenkin moni tuttu. Tämän vuoksi tällainen blogimuoto ei olekaan minulle niin itsestäänselvyys. On paljon helpompaa kirjoittaa suht pintapuolisesti omasta elämästään, kuin julkaista paloja itsestään kaikkien arvioitavaksi.

4 kommenttia:

  1. Hui, tota moon kans aina peläny, hyvä tietää mitä täytyy sitten tehrä :D

    Mä kannatan taideblogia, onko tuo ylempi sun tekemän piirtämä? Tosi ihana, rohkeesti vaan esille kuvia tännekkin <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä. Se on minun tekemäni omakuva ja olen miettinyt, että vilauttaisin piiroksiani myös täällä. Mutta katsotaan nyt, mitä tulevaisuus tuo tullessaan.

      Poista
  2. Huh. Onneksi kone pelittää edelleen. Hyvä tietää mitä tehdä jos samanlainen haveri osuu kohdalle. Ja ehdottomasti laitat taideblogin pystyyn!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Onneksi tosiaan. Säikähdyksellä selvittiin, ainakin toistaiseksi.

      Poista