2016-07-08

Luonnollinen, neutraali meikki ja maailman paras meikkipohja

Minä rakastan meikkaamista. On ihanaa laittautua ja laittaa itseään niin arkea, kuin juhlaakin varten. En kuitenkaan ole niitä, jotka kulkevat aamusta iltaan meikattuna. Aika usein olen ihan al naturel, ilman mitään, mutta yleensä, sitten kun meikkaan, niin en laita pelkästään puuteria ja ripsiväriä, vaan menen ihan täydellä tällingillä. Minä olen oppinut meikkaamaan vasta aikuisiällä. Olen opetellut tämän taidon yli-ihanan Maanon meikkitutoriaalien avulla. Olen ennenkin hehkuttanut täällä Maanon tutoriaaleja, eikä mielipide ole muuttunut vieläkään. Nykyisin osaan jo meikata itsekin, mutta haen edelleen ispiraatiota ja ideoita hänen videoistaan.

Minä pidän eniten kevyestä ja luonnollisesta pohjameikistä. Nykypäivänä netti on täynnä videoita, joissa nuoret naiset käytännössä katsoen maalaavat naamansa monella paksulla kerroksella, mutta moinen on minun mielestäni melkoista ylilyöntiä. Vaikka lopputulos onkin aika näyttävä. Eli minua tuskin tullaan koskaan näkemään viiden sentin pakkelikerroksella.

Yllä näkyvässä kuvassa minulla on ihan super helppo ja neutraali mekki, jonka ajattelin jakaa myös teidän kanssanne. Tässä tulee nyt listattuna siististi allekkain se millä olen tehnyt ja mitä olen tehnyt. Tuotteista on kuvatkin, mutta vaiheet on selostettu ainoastaan sanallisesti.

Aamulla
Aloe gelly geeli
Aloe Nourishing serum

Koska tiesin meikkaavani, levitin silmänympäryksille reilulla kädellä gellyä ja muualle kasvoille seerumia. Näin oma iho ei tunnu ihan niin väsyneeltä illalla pesun jälkeen. Minusta ainakin on  aivan yhtä tärkeää huolehtia ihosta ennen meikkaamista, kuin sen jälkeenkin. 

Pohja
Sonya Aloe Nourishing serum
Flawless by Sonya Aloe BB creme - Nude
Natural Code by lumene CC color correcting puuteri
Lumene Touch of radiance valokynä
Paese luomiväri - Kashmir
Pure Mineral Rouge poskipuna - Rosy Glow

Aloitin sekottamalla kädelle 50/50 aloe serumia ja BB-voidetta, jonka sitten levitin kasvoilleni. Tykkään nimittäin, että tämä BB olisi ihan aavistuksen liian paksu omaan makuuni aivan sellaisenaan.  En käyttänyt tässä sientä, koska se olisi imaissut suurimman osan tästä mixistä itseensä. Nämä ovat muuten ainoita tuotteita, joita uskallan lähteä tällä tavalla testaamaan ja miksaamaan, sillä luotan vakaasti Foreverin laatuun ja näissäkin pohja-aine on sama (aloevera). Lopputulos oli tasainen, mattapintainen ja hengittävä.
Käytin puuteria ja valokynää. Paesen luomiväriä käytin varjostusvärinä kasvoille ja mineraali poskipunaa sivelin perinteisesti poskipäilleni. Kyseisestä poskipunasta tulee sellainen vaalea, hehkuva, kaunis puna.
Luomiväri 1. 

Luomiväri 2. 

Luomiväri 3.
Kulmakarvoihin käytettävä väri

Silmät
Blush professional 180 colour eyeshadow palette
Blush professional 88 colour precious metals eyeshadow palette
Maybelline New York Big Eyes Volum' Express maskara
L'oréal Paris Superliner superstar lineri

Tällä kertaa ei tullut laitettua mitään silmämeikinpohjustusainetta, mutta serumin ja BB-voiteen sekoitus piti luomivärin tehokkaasti paikoillaan. Levitin ensimmäistä luomiväriä häivytyssiveltimellä koko liikkuvalle luomelle, ihan kulmaluulle asti. Sen jälkeen levitin toista luomiväriä pienemmällä siveltimellä luomivakoon ja häivytin häivytyssiveltimellä. Nämä kaksi ensimmäistä ovat tuosta 180 colour paletista ja mattapintaisia. Kolmatta luomiväriä, metals paletista, joka on metallihohtoinen/helmiäinen, laitoin kevyesti sisänurkkiin ja kulmaluulle.
Minä teen kulmat aina luomivärillä. Jälki on minun silmissäni pehmeämpi ja luonnollisempi kuin kulmakynällä tehty. Maanolla on hyvä video kulmien tekemiseen luomivärillä.
Tuo L'oréalin superliner on mun ehdoton suosikki tällä hetkellä. Siinä on todella näppärä sivellinkärki ja on todella helppo käyttää. Sillä saa aikaiseksi sekä aivan ohutta rajaa, että siistiä paksumpaa jälkeä. Tähän meikkiin tein keskipaksut rajaukset, lyhyillä hännillä. Ripsiin sipaisin Big Eye maskaraa, jossa on oma harjaksensa ylä- ja alaripsille. Tämä on tällä hetkellä vakio ripsarini. Minulla on myös muita, mutta ripsiin päätyy yleensä juuri tätä.


Huulet
Rimmel London Provocalips 16 hr Kiss proof lip colour - 700 Skinny Dipping
Rimmel London Lipstick - 100 Dreamy

Laitoin huuliin pohjalle provocalipsin Step 1 Intense colouria ja annoin kuivua. Provocalips neuvoo laittamaan tässä vaiheessa putkilon toisen pään Step 2 Lock & Shinea, mutta minä sipaisin päälle ihan perus huulipunaa.
Lopputulos oli kevyt, kaunis ja neutraali meikki.

Hyvää viikonloppua kaikille! Me lähdetään taas Nupun kanssa maalle.

1 kommentti:

  1. Minä en itse meikkaa, niin en osaa ottaa kantaa.
    Osallistuppas kastehelmi kulhojen (6) arvontaan mun blogissa.

    VastaaPoista