Inspiraatiota syyspukeutumiseen.

elokuuta 09, 2016

Aika kuluu ja kesä on hiljalleen muuttumassa syksyksi. Olemme siirtyneet selvästi elokuun puolelle, koulut ovat alkamassa ja lehdet ovat alkaneet muuttamaan väriään. Syksy tulee taas. Vaikka minä ja sinä toivommekin, että loppukesällä olisi tarjota meille vielä joitain lämpöisiä päiviä, niin minun ajatukseni ovat siirtyneet hiljalleen hellemekoista takaisin neuleisiin ja farkkuihin. Sen vuoksi halusin jutustella siitä, millaisia tarpeita ja toiveita minulla on näin syys ilmoja ajatellen.

Koska tykkään pinnailla, ajattelin ihan ensimmäiseksi kaivaa muutaman inspiraatio kuvan Pinterestin Syksy/Autumn-kansioistani (klik.).
Kuva löytynyt Pinterestistä, mutta alkuperäinen on täältä.

Tämän kuvan kokonaisuus on niin minua. Neuletakki, toppi, farkut ja riipuskaulakoru. Töissä ja vapaalla, koska vaan, missä vaan perusasuna. Neuletakeista ei ole kummoinenkaan pula, mutta perustoppeja voisi ostaa muutaman vanhojen, kuluneiden tilalle. Mustien ja laivastonsinisten kaveriksi, voisi tänä syksynä sopia ainakin yksi valkoinen toppi.
Kuva on löytynyt Pinterestistä, mutta alkuperäinen on täältä.

Neuletakkien lisäksi olen myös suuri villapaitojen ystävä. Yksi syksyn to do-listan kohta on itseasiassa käydä kaikki villapuserot läpi, sillä tiedän siellä olevan parikin säkkiä, jotka eivät enää istu päälleni kauniisti. Nämä ovat ajoilta ennen Nuppua ja raskautta, jolloin housujen kokoni oli 68 (nykyään sen on 52). Eli voi hyvin olla, että inventaarion jälkeen uudelle villapaidalle (tai kahdelle) voisi olla kysyntää. Kenkä puolella puolestani haaveilen kovasti kivoista nilkkureista, joita minulla ei vielä ole ollenkaan.
Kuva on löytynyt Pinterestistä, mutta alkuperäinen on täältä.

Kuva löytynyt Pinterestistä, mutta alkuperäinen on täältä.

Olen nyt kesän ainaka yrittänyt opetella uudelleen hameiden ja mekkojen käyttöä. En nimittäin tuntenut oloani ollenkaan hyväksi hameessa tai mekossa. Kai tämä vaihe liittyi jotenkin oman vartalon ja raskauden jälkien tiedostamiseen. Nyt oleen kuitenkin löytänyt hameet uudestaan, joten musta, istuva kynähame voisi olla hyvä lisä syksyksi. Pitkävartisista, matalapohjaisista saappaista olen haaveillut jo useamman vuoden, joten josko tänä vuonna....

Tänä vuonna taloudessa on myös toinen nainen, joka tarvitsee vielä äidin apua pukeutumisessa. Täytyy myöntää, että koen pientä stressiä Nupun välikauden vaatteissa, koska kyseessä on ensimmäinen lapsi, jonka takenemisesta minun pitää olla huolissaan. Mutta eiköhän asiat ratkea ajan kanssa. Toivottavasti ne selviävät kuitenkin ilman sen suurempia vilustumisia.

P.S. Syksyiset valokuvat ovat viime vuodelta. Vielä en ole törmännyt vastaavanlaiseen väriloistoon päiväkävelyillämme. ;)

You Might Also Like

2 kommenttia

  1. Kivoja asuja! Meillä näyttää olevan loppupelissä aika samanlainen tyyli, itse osaan nykyään käyttää hameitakin :)
    jasmintuomi.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos. :) Mä olen ollut melkoinen poikatyttö nuorempana, on ollut helpompi viilettää menemään ja kiipeillä puissa farkuissa, joten hameet ovat aina olleet vähän alakynnessä mun vaatekaapissa.

      Poista

Like us on Facebook