Päivän shoppailu asu

syyskuuta 23, 2016

Todella pitkän ja lämpimän kesän jälkeen, nyt on alkanut näyttämään siltä, että syksy on viimein saapunut. Enää eivät topit ja liehulaahu huivit riitä, vaan on pakko pistää päälle jotain vähän lämpimämpää. Kävimme viime viikonloppuna perheen kesken Itis päivillä metsästelemässä tarjouksia ja kotimatkalla mieheni pääsi jälleen hovikuvaajakseni.

Olen vuosikausia ajatellut ettei minulla ole varsinaisesti omaa tyyliä ja olen siinä samalla ihaillut muiden persoonallista pukeutumista. Nyt vanhempana (ja viisaampana?) olen todennut olleeni aivan hakoteillä. Tietysti minulla on ollut oma tyyli. Se koostuu vaatteista, jotka ovat mukavia päällä ja miellyttävät minun silmääni. Ei sen tarvitse olla sen tarkemmin määriteltävissä. Pidän, sekä boheemeista, että klassisista vaatekappaleista, etsin itselleni vaikutteita niin rock, kuin hippityyleistä ja ennen kaikkea haluan kokea oloni hyväksi, sekä kotoisaksi vaatteissani. Näillä periaatteilla valitsen kaupasta vaatteet, jotka päätyvät vaatekaappiini. Juuri nyt tyylini elää jonkinlaista murrosvaihetta, kun musta, oliivinvihreä ja laivastonsininen ovat saaneet rinnalleen jotain valkoista, sekä raidallista.


Shoppailukierrokselle valitsin päälleni uusia suosikkeja, kuten valkoisen t-paidan ja jakkutakin. Olen pitkään ajatellut, että jakut kuuluvat vain juhliin tai bisneslookkiin, jonka vuoksi omani on vain pölyttynyt kaapissa eräistä hautajaisista asti. Tässä jo jonkin aikaa sitten olen kuitenkin pinnaillut ja tykkäillyt somessa jakku ja farkut asuyhdistelmistä, joten nyt tuo musta jakku on päätynyt ihan peruskäytöön. Näinä aikoina, kun lämpötilat vielä vaihtelevat suuresti, se toimii loistavasti sellaisena hieman kevyempänä takkina.
Onko joku muukin löytänyt uusia ulottuvuuksia jostain tietystä vaatteesta? Kertokaa minulle, mistä ja miten?

Huivi - KappAhl
Jakku - KappAhl
Paita - Holly & Whyte, Lindex
Housut - KappAhl
Kengät - Second hand


Kaulassani oleva huivi on itseasiassa sama, joka näkyy näissä kuvissa harteillani (klik.). Tykkään kyseisestä vaatekappaleesta todella paljon. Se on aivan minun tyyliseni ja muuntautuu mukavasti hartiahuivista, kaulaliinaksi, jolloin sen käyttökausi pitenee. Kun näin kylmenevinä ja tuulisina ilmoina huivi on minulle ehdoton, jos haluan pysyä terveenä. Kurkkuni on minulla nimittäin todella herkkä paikka ja päiväkin paljaan kaulan kanssa takaa sen, että olen seuraavana päivänä todella kipeä.

Ihanaa viikonloppua, ihan jokaiselle!

You Might Also Like

2 kommenttia

  1. Hyvän näköinen kokonaisuus. Tuo huivi on todella kaunis. Leutoa syysviikkoa. Ainakin tänä aamuna oli mukavan lämmin ulkona.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos. :) Samoin teille. Kyllä tuolla ulkona oli melko leuto ilma. Toivottamasti nämä säät jatkuvat. Minulla ei ole lainkaan ikävää kylmiä ja märkiä ilmoja.

      Poista

Like us on Facebook