Suuri kahvi postaus

tammikuuta 05, 2017

Kuka tykkää kahvista? Käsi ylös. Minä myös. En tiedä mitään parempaa, kuin aloittaa päivä kupillisella maitokahvia. Minä en kuitenkaan syntynyt kahvin ystäväksi. Itseasiassa, minä inhosin kahvia vuosikausien ajan. Olin tee hifistelijä. Meillä on edelleenkin kaapissa useampaa teelaatua odottamassa juomistaan.

Ensimmäinen kahvikokemukseni oli, kun olen ollut noin vuoden vanha. Olen imeisesti kiivennyt kahvipöydälle, vetäissyt huiviin jämät kupin pohjalta ja sylkäissyt ne saman tien pöydälle. En usko tilanteen näyttäneen siltä, että tästä voisi syntyä vielä kaunis ystävyyssuhde.

Kahvia kanelilla ja pipareita

Silloin tällöin, kuluneen kahdenkymmenenviiden vuoden aikana, on sattunut pieniä hairdahduksia kahvikupin äärellä. Mutta niistä huolimatta olen ollut vakaasti sitä mieltä, että minä ja kahvi emme vain yksinkertaisesti sovi yhteen. Minun makunystyräni eivät vain yksinkertaisesti ymmärtäneet sen hienostuneita vivahteita.

Sitten, melko pian sen jälkeen, kun meidän E ilmoitti tulostaan, täytekakut alkoivat kuvottamaan ja kahvi yllättäen himottamaan. En tiedä pitäisikö tästä syyttää hormooneja vai niitä selittämättömiä himoja. Jotkut lopettavat kahvinjuonnin raskaana kofeiinin takia, minä puolestani aloitin.

Lattea Kahvi Charlotassa


Kaikki alkoi hyvin pienestä. Kuppi silloin, toinen tällöin, runsaalla maidolla ja sokerilla. Kaikki tapahtui turvallisest kotioloissa, silloin kun kukaan ei ollut näkemässä. Sitten, aloin myöntymään töissä tarjottuun kahvikupilliseen. Aloin ottamaan vastaan kahvitarjouksia myös muissa paikoissa, sillä ajatuksella, ettei kestitsijän tarvitse nähdä vaivaa keittäessään minulle erikseen teevettä. Myös silloin, kun minä olin vanhempieni luona se kahvinkeittäjä ja vaikka olen aina ennen pyytänyt erikseen teetä.

Nespresso Inissia

Seuraavaksi huomasin maistelevani cappuchinoja, latteja, cinnamon-caramel latteja ja muita Kulta Katariinaa erikoisempia vaihtoehtoja. Siinä vaiheessa homma kävi jo vakavaksi, kun aloin pinnailemaan kuvia Pinterestissä Coffee-kansioon. Vasta, kun fiilistelin Kahvi Charlotassa hienoisesti hedelmiltä maistuvaa Kolumbialaista maitokahviani, tajusin olevani mennyttä naista.

Starbucks Toffee nut latte

Nykyisin, vierailen mielelläni Kahvi Charlotassa, Fazerilla ja muissa kahviloissa, yleensä se kahvi ensimmäisenä mielessä. Juusto- ja porkkanakakuilla ei ole väliä, kunhan saan eteeni kunnon kupillisen maitokahvia. Tietenkään en koskaan myöskään kieltäydy kunnon kakkupalasta. Näin E:kin on sopeutunut kahvilaelämään jo ihan pienestä pitäen.

Juon kahvia myös kotona, kellonaikaan katsomatta ja joulun alla ripottelin joukkoon hippusen kanelia tai kaardemummaa. Kirjoitin joulupukille ja kysyin, olisinko ollut niin kiltti tyttö tänä vuonna, että pukinkontista voisi löytyä yksi minulle osoitettu kahvikone. Taisin olla, sillä pari päivää ennen joulua, ovesta käveli oma, pieni, sievä Nespresson koneeni.

Kahvikuppi ja hyvä kirja

Nykyisin tilanne alkaa olemaan jo niin paha, että aamukahvi täytyy saada. Muuten seuraa koko päivän kestävä päänsärky, joka lyö heikoimmat tainnoksiin. Huolimatta siitä, että olen ihan perussuomalainen, tummapaahtoinen maitokahvi maistuu suuhuni kaikkein parhaimmalta, vaikka jotkut sylkevät kuppiin sitä saadessaan.
Miten tässä näin kävi?

Näihin ajatuksiin ja näihin tunnelmiin.

xx
Jenni S.

You Might Also Like

2 kommenttia

  1. Hei, tulin heti vastavierailulle ja taisin tässä yöllä käydä pikaisesti. Jään myös seuraamaan blogiasi. Laitan tuonne blogini sivupalkkiin. Sieltä on helppo lukea uudet postaukset. Mukavaa viikonloppua! Minä myös juon kahveja, kotona ihan peruskahvia, mutta kahviloissa tulee otettua jotain spesiaalia. : )

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva, kun kävit ja tervetuloa. :) Meilläkin tuli ennen juotua kotona ihan perus suodatinpussi kahvia, mutta kun kapselikahvikoneeni muutti tänne pari päivää ennen joulua, niin uutuuden viehätys vei mukanaan. Katsotaan, kun se uutuuden viehätys katoaa, että miten tämä kapselikahvin hörppiminen tasoittuu.
      Samoin mukavaa viikonloppua sinullekin.

      Poista