Sisustuksellinen intohimo

huhtikuuta 21, 2017

Nyt se iski, kuin salama kirkkaalta taivaalta. Olen jo jonkin aikaa miettinyt, mikä on minun sisustuksellinen intohimoni (koristetyynyjen lisäksi). Siis sellainen, jossa etsin aina yhä vain sitä (tai niitä) oikeaa. Mistä sisustuselementistä minä näen märkiä unia. Mihin kiinnitän ensimmäiseksi huomiota, kun astun toisen kotiin. Jollakin se on tuolit. Jotkut ovat hulluna taiteeseen. Minä olen valaisimien perään.
Ellos | Grace kattokruunu | sisustusblogi | Valaisimia
Ellos Home Grace kattokruunu - kuva lainattu täältä.

Meillä on huutava pula valaisimista, siis nimenomaan niistä oikeista. Minä kaipaan enemmän tunnelmaa ja niitä epäsuoria valonlähteitä ja kauniita yksityiskohtia. Eikä meillä muuten ole katossakaan niitä oikeita valaisimia, vaan suurin osa on niitä mieheni heräteostoksia. Hänen mukanaasa lampulla ei ole muuta tehtävää, kuin valaista, joten hän on ostanut meille niitä halvimpia mahdollisi spotteja. Ja hän on niin väärässä! Sori kulta, tiedän, että hairahdat silloin tällöin lukemaan blogiani, mutta sinä OLET väärässä. Lamppu voi myös miellyttää silmää valaistessaan paikkoja.
Ellos | By Rydens | Omega | Sisustaminen | Sisustusblogi | Valaisimet
By Rydéns Omega-valaisin - kuva lainattu täältä.

Miksi meillä on sitten katossa näitä mieheni heräteostosspotteja? Koska minä etsin aina sitä OIKEAA. Lampuissa minä en vain voi ostaa tilalle väliaikaisratkaisua, vaan se pitää olla luotu sille omalle paikalleen. Mikään muu ei tule kuuloonkaan. Huomasin sen viimeistään nyt, kun olen viettänyt unettomia öitä miettiessäni ruokapöydänvalaisinta. En nimittäin ole löytänyt korvaajaa unelmieni valaisimelle, jonka hinta tuntuu kuitenkin liian kovalta meidän tilanteeseemme. Palaan tähän valaisinten kuningattareen, vielä myöhemmin.
Ellos Home | Victoria kattovalaisin | Valaisimet | Sisustaminen | Sisustusblogi
Ellos Home Victoria kattovalaisin - kuva lainattu täältä.

Perehtyessäni sisustamiseen ja opetellessani tätä jaloa taitoa, olen huomannut, miten sydämeni on alkanut sykkiä yhä enemmässä määrin myös design valaisimille. Suhteeni design tuotteisiin ylipäätänsä on vielä kovin tuore ja etsin vielä itseäni muotoilun ihmeellisessä maailmassa, mutta valaisimien suhteen en ole tarvinnut lämmittelyjä.
Ellos Home | Cube | Valaisimet | Sisustaminen
Ellos Home Cube-pöytävalaisin - kuva lainattu täältä.

Kunhan kodin perusasiat ja yleisilme alkavat olla reilassa, voisin kuvitella, että kotiimme muuttaisi ehkä eräs Kartell tai Kube tai Block tai Flos. Kaiken ei kuitenkaan tarvitse olla designia, sillä Ellokselta ja Ikeastakin löytyy muutama kaunis yksilö ja minulle pääasia on, että oikeanlainen valaisin on juuri sillä oikealla paikalla. Mutta ennen kuin meillä sijoitetaan valaisinkauneuteen, pohjan pitää olla kunnossa. Piste. Siihen asti vain uneksin kauniista valaisimista ja happy endeistä yön yksinäisinä, pimeinä tunteina.

Työnalla on muutama muukin valaisimiin liittyvä postaus, joten pysykää kanavalla.

xx
Jenni S.

You Might Also Like

0 kommenttia

Like us on Facebook