Kasvukipuja

elokuuta 11, 2017

Bloggaamisen aloittamisesta tulee ihan pian kuluneeksi kaksi vuotta, samaan aikaan todella pitkä ja järjettömän lyhyt aika. Monen suositun bloggaajan rinnalla minun vaatimattomat kaksi vuottani tuntuvat kovin mitättömiltä, jonka vuoksi punastun, kun joku sanoo minua pitkän linjan bloggaajaksi. Olen hyvin tietoinen siitä, että tämä kaksi vuotta on monella tapaan eräänlainen rajapyykki tällä uralla. Eikä vähiten Maitokahvimedian vuoksi. Kahdessa vuodessa moni lupaavakin blogi ehtii kaatua. Olen itsekin seurannut aikaisemmin intensiivisesti paria blogia, jotka eivät ole kestäneet samaa aikaa, kuin minä.

Kasvukipuja, bloggaaminen, blogi, blogin kirjoittaminen

Tämä matka on ollut täynnä niin kriisejä, kuin onnistumisen kokemuksiakin. Sen lisäksi, että olen päässyt iloitsemaan onnistumisesta ja menestyksestä, olen kokenut myös mielettömiä kriisejä ja kasvukipuja. Olen miettinyt, onko tässä mitään järkeä ja mitä tällä hommalla pitäisi tehdä. Olen miettinyt mistä haluaisin kirjoittaa ja onko tämä nyt sitä, mitä haluan tehdä. Näiden vaikeuksien kautta olen saavuttanut myös niitä voittoja. Se mikä alkoi kotikutoisilla, päiväkirjamaisilla merkinnöillä elämästäni, on kehittynyt johonkin freesimpään ja hieman ammattimaisempaan suuntaan.

Kasvukipuja, bloggaaminen, blogi, blogin kirjoittaminen

Viimeisin iso kriisi koettiin marraskuussa, kun totesin etten kirjoita sellaista blogia, kuin haluaisin kirjoittaa. Sen parempaa kriisiä en olisi voinut kokea. Olen joka päivä mielettömän kiitollinen siitä, mitä kävin silloin lävitse. Otin kerralla aimo harppauksen eteenpäin bloggaajana. Nyt minusta tuntuu, että olen taas aavistuksen hukassa. Ehkä se on normaalia, kun ottaa huomioon, kuinka valtavia asioita tänä keväänä on tapahtunut.

Kasvukipuja, bloggaaminen, blogi, blogin kirjoittaminen

Täytyy myöntää, että en minä vieläkään ihan täysin ymmärrä tätä kaikkea. Meitä ja Maitokahvimediaa ja sitä, mihin kaikkialle yhteisö voi meidät vielä viedä. Hitto, välillä on vaikeaa edes tajuta, että mä olen mennyt ja perustanut oikean blogiyhteisön yhdessä Mira-Marien ja Agun kanssa.

Kasvukipuja, bloggaaminen, blogi, blogin kirjoittaminen

Loppukeväästä ja alkukesästä keskityimme niin tiiviisti Maitokahvimediaan, esilletuloon, toimintaan ja lanseeraukseen, että en juurikaan ehtinyt miettiä omaa blogiani. Kirjoitin vain ja keskityin tekemään oman osuuteni yhteisön eteen. Eikä siinä mitään. Maitokahvimedia on minulle todella rakas projekti, kaikkineen ja mielelläni minä teen töitä sen eteen. Mutta nyt olisi ehkä aika miettiä jälleen omaakin kirjoittamista.

Kasvukipuja, bloggaaminen, blogi, blogin kirjoittaminen

Sisustaminen on minulle edelleen rakas aihe ja haluaisin kirjoittaa siitä enemmän. Mutta juuri nyt moni projekti on jäissä tai etenee hitaasti juurikin mahdollisen muuton vuoksi. Enkä halua täyttää blogia pelkillä inspiraatiokollaaseilla. Lisäksi omaan arkeni on täynnä kaikkea muutakin, vaikka kulutankin paljon aikaa sisustamista miettien.

Kasvukipuja, bloggaaminen, blogi, blogin kirjoittaminen

Nyt olisi siis jälleen erinomainen hetki miettiä, millaisista asioista haluaisin kirjoittaa. Maitokahvimediaan kuuluminen tuo mukanaan uudenlaista, todennäköisesti säännöllistä sisältöä blogiini, mutta sekään yksinään ei riitä. Olen alkanut miettiä tätä blogini lifestyle puolta ja mitä se tarkoittaa nimenomaan big mamas homessa. En osaa siihen vielä vastata, mutta eiköhän se ala selkeytymään. Tiedän kuitenkin, millaista sisältöä en halua kirjoittaa ja se on jo paljon se.

Jos teillä on toiveita tai palautetta, kirjoittakaa niistä ihmeessä kommentteihin tai lähettäkää sähköpostia. Eihän tämäkään blogi olisi mitään ilman teitä lukijoita ja kuulisin mielelläni, mitä te kaipaatte.

xx
Jenni S.

You Might Also Like

4 kommenttia

  1. Heippa. Oon seurannut sun blogia enemmän ja vähemmän ihan alusta asti, viimeaikoina enemmän. Hienoa nähdä, miten oot kehittynyt näinkin lyhyessä ajassa ja mennyt vauhdilla monen muun bloggaajan/blogin ohi niin blogin ulkoasun kuin tekstienkin suhteen. Ehdottomia suosikkejani kaikista postauksistasi ovat Velkaa, velkaa, velkaa ja Epäsuositut mielipiteet. Näissä postauksissa tuot mielestäni itseäsi, mielipiteitäsi ja elämäntilannettasi esille kauniin avoimesti, mitään salaamatta ja vastaavia juttuja kaipaisin lisää. Toki varmasti juuri nuo jutut ovat herättäneet keskustelua, mutta niinhän hyvän blogi-tekstin kuuluukin�� Tsemppiä kasvukipujen kanssa��

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei. Valtava kiitos tästä kommentista. <3 Ihana kuulla, että juttuni ovat jaksaneet kiinnostaa näinkin pitkään. Olen itsekin ylpeä kehityksestäni ja huomaan sen myös. Silti tiedän, että matkaa ja kehitystä on vielä paljon jäljellä. Minulla on myös vielä todella paljon koettavaa ja nähtävää. Onneksi. :)

      Ja kiitos tästä tiedosta. Olenkin miettinyt, miten saisin teksteistä vielä enemmän oman näköisiäni ja tämä antaa minulle lisää rohkeutta käsitellä myös vaikeita aiheita. Joskus sen oman mielipiteen julkituominen ei ole ihan niin helppoa. Minulla on nimittäin yksi vaikea postaus lojunnut mietinnän alla yli puoli vuotta, kun olen etsinyt rohkeutta puhua siitä.
      Kiitos vielä kerran.

      Poista
  2. Mä aina kaipaan enemmän arkea blogeihin. Se on ristiriitaista sen kanssa, etten enää itse osaa sitä kuvata, kun tuntuu, ettei se kiinnosta ketään. Silti sitä toivotaan aina! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ymmärrän tämän. Itselle blogit ovat lähinnä viihdettä, joten luen itse kaikkein mieluiten sellaisia kauniita, vähän siloiteltuja blogeja. Toki, arki sopivassa määrin on ihan jees. Mä yritän tuoda omaan blogiin vähän sitä arkea Viikkokatsauksien kautta. Olen kyllä taas miettinyt, jos alkaisi tehdä niitä Meidän päivä-poistauksia. Mutta katsotaan millaisen kultaisen keskitien saan rakennettua. :)

      Poista